Beats är sannerligen inga nykomlingar när det kommer till samarbeten. Genom åren har man samarbetat med allt ifrån idrottsstjärnor till designers och artister med namn som Kendrick Lamar, LeBron James, Samuel Ross, Devin Booker och Kerwin Frost färskt i minnet. Nu har det (numera) Apple-ägda företaget adderat Stüssy till denna katalog.

Genom att förena Shawn Stüssys surf/streetwearmärke med Beats får vi en annan sida av kontemporär kultur till Studio Pro-lurarna, som är en nyckelprodukt i märkets produktstall. Här har de båda inspirerats av 90-talets personliga elektronik.

Resultatet är en färgställning i beige och djupa gråa toner som för tankarna till skateboard-hjul och som skapats av material som fiberglas och harts. På ovansidan av hörlurarna syns Beats namn medan Stüssy-loggan pryder lurarnas varma innanmäte.

Vad gäller tekniska specifikationer får vi rumsligt ljud (spatial audio), adaptiv brusreducering och 40 timmars batteritid. Priset landar på drygt 3 5000 kronor och går att köpa från och med idag via Stüssy-butiker och deras hemsida.

Foto: Stüssy/Beats

66d01cb38c4c785688070d02