Får egna hörlurarna OnTrac "CNC Black Nickel".

Teknikjätten Dyson är kanske mest synonyma med hushållsapparater i allmänhet och sina svindyra dammsugare i synnerhet, men de gör också högkvalitativa hörlurar. På senare tid har denna satsning blivit större och mer av grundaren James Dysons engelska rötter trätt fram. Efter att ha rekryterat brittiska singer-songwritern Raye blir nu UK-giganten Stormzy ny global ambassadör för märket. 

Stormzy sparkade som bekant in dörren för grime-scenen när han 2014 släppte en rad freestyles över klassiska instrumentaler under flaggen ”Wicked Skengman”. Inte minst ”Shut Up” som landade en topp 10-placering på brittiska singellistan. Sedan dess har han blivit den första grime-artisten att toppa albumlistan, vinna British Album of the Year på Brit Awards och uppträda som headliner på Glastonbury. Efter sitt engagemang inom fotbollskulturen med adidas-backade initiativet #MerkyFC – som nyligen öppnade ett kultur- och fritidscenter i rapparens hemkvarter i Croydon – tar han nu Dyson till hjälp för att ”turn everything out and stay focused”. Detta inför ett nytt efterlängtat album.

Samarbetet med Dyson fokuserar på deras OnTrac-hörlurar med 55 timmars batteritid, vilket förstärks i en reklamfilm med titeln ”55 hours in the mind of a rockstar”. 

“Whether I’m catching a flight, getting ready for a show, or working on new music, I need to tune everything out and stay focused. The Dyson OnTrac headphones make it easy – they’re with me through every trip, no matter how long or hectic the day gets”, säger Stormzy. 

Hans egna OnTrac-lurar ”CNC Black Nickel” kommer i rapparens favoritfärg svart med en skvätt khaki på örondämpningen. Dessa finns tillgängliga för 5 790 kronor via dyson.se och diverse återförsäljare. 

Foto: Dyson

66d01cb38c4c785688070d02