NBA-legendaren LeBron James och den norska Premier League-stjärnan Erling Haaland är båda i fokus för Beats By Dre nya kampanj “The King & The Viking”. Konceptet för kampanjen kretsar kring familjen då LeBrons fru Savannah medverkar, samt Erlings pappa Alf Haaland. Själva kampanjen beskrivs av Beats By Dre med följande ord:
“The pressure doesn’t break you. It feeds you. LeBron James and Erling Haaland may be in different places in their career, but both are determined to challenge expectations again…and again…and again.”
I samband med att kampanjen lanseras säger Erling Haaland:
“I’m excited to join the Beats family, a brand that has long been a part of my pre-match routine as an athlete. Family is important to me, and this campaign and partnership really speak to that.”
LeBron säger vidare:
“It’s a pretty special thing to see how this partnership has grown with our family over the years. It’s a blessing for me to share the stage with them, and with a brand that’s been part of our lives since we started this journey. Family means everything to me!”
I kampanjen syns produkterna Beats Studio Prooch Beats Studio Buds som finns via varumärkets hemsida.
I samband med lanseringen samarbetar Beats By Dre även med EA SPORTS. I en kampanjfilm som har tagits fram helt med EA:s egenutvecklade Frostbite-motor bjuds tittaren på en rafflande in-game integrering av “EA SPORTS FC 24”. Fans som spelar spelet innan den 1 november, har då fortfarande möjligheten att bli en FC Founder. Detta innebär förutom den ärofyllda titeln en exklusiv Erling Haaland Item, Haaland-inspirerade Beats Studio Pro i VOLTA och mycket mer.