67a09c62031422de92044c12

Nu släpper Djuce ett unikt samarbete mellan naturvinsikonen Domaine Milan från Provence och det provokativa konstfenomenet Joyce Lee från Sydkorea i form av en ny limited edition-burk som innehåller deras nya rosévin.

– Normalt sett skulle du nog inte släppa ett rosévin i november. Men normalt sett skulle du inte heller para ihop en av de mest respekterade vinproducenterna i Europa, med en erotiskt provokativ artist från Sydkorea. Men vi är väldigt stolta över att ha gjort just det, och en funky rosé känns som det perfekta motgiftet till all denna galna julhysteri som pågår just nu, säger Philip Marthinsen, VD på Djuce.

Själva rosévinet beskrivs som fylligt, smakrikt och “definitivt åt det vildare hållet”.

– Vi är glada över att samarbetet med Djuce. Vi har inte bara älskat alla deras viner, utan också konsten de använder för varje släpp. Det jag älskar mest med Joyce Lees konstverk är att den lockar dig att smaka på vad som finns inuti. Den är provocerande och lockande samtidigt. På många sätt är det som vinet; fruktig, saftig och förförande. Och precis som bilden antyder – rosévinets smak inbjuder dig till att ta en till klunk, säger vinmakaren Nathalie Milan.

Vinet släpps via djuce.com och bilder går att se nedan.

Foto: Djuce

67a09b1c08079e190f099af2

Hemsidan JustWatch har fört statistik på 166 000 svenskars streamingbeteenden senaste året. De har analyserat deras preferenser och vilken eller vilka streamingtjänster vi svenskar använder mest. Resultatet över vilket företag som har den populäraste appen är tydligt, då Netflix har 23% av svenska marknaden, 5% mer än Disney+ som kommer tvåa på listan.

Grafik: JustWatch

Under 2024 växte Max med 1% medan Viaplay tappade. SkyShowtime blev en av de som växte mest i popularitet förra året.

Grafik: JustWatch

För tips på nya serier på de olika plattformarna kan ni spana in vår lista här.

Foto: Disney / Netflix