67a09c62031422de92044c12

Nu till sommaren släpper klock- och accessoarmärket Cheapo sitt första samarbete tillsammans med tatueringsstudion Salong Betong.

Samarbetet har resulterat i en limiterad kollektion bestående av en klocka och ett par solglasögon inspirerade av Salong Betongs estetik och värderingar. Kollektionen går i helsvart med vita detaljer där klockan pryds med Salong Betongs logo på en mörk metallicurtavla och solglasögonen har den på skalmen. Kampanjen för kollektion frontas av artisten Näääk, en nära vän till Salong Betong.

Cheapo är ett klock- och accessoarvarumärke grundat i Stockholm med rötter i skate- och streetkulturen. Ett stark socialt ställningstagande och alla människors lika värde är fundamentala delar av Cheapos DNA. Varumärket väckte stor uppmärksamhet och fick stor uppskattning i streetvärlden när de placerade en annons i en fransk tidning som endast innehöll texten ”Om du inte tycker homosexuella, människor av olika hudfärg eller kvinnor gör oss en tjänst. Köp inte våra produkter.”

Kollektionen kommer gå att köpa på alla Salong Betongs studios samt både på deras och Cheapos respektive webshoppar; www.salongbetong.com och www.cheapo.se. Solglasögonen, 299 SEK, finns tillgängliga från den 29 juni och klockorna, 599 SEK, från början av juli.

Cheapo x Salong Betong solglasögon
Cheapo x Salong Betong klocka
Cheapo x Salong Betong 3
67a09a8410b9c053cd092d73

The Weeknds långfilm som vi tidigare skrivit om kommer till bioduken även här i Sverige. Nu står det klart att biopremiären blir den 16 maj 2025 för den psykologiska thrillern med Jenna Ortega och Barry Keoghan i rollerna, tillsammans, såklart, med The Weeknd själv.

Manuset, som är skrivet av artisten tillsammans med regissören Trey Edward Shults, handlar om en framstående musiker som tvingas konfrontera sitt förflutna och sin mörka sida. En livsomvälvande resa påbörjas för att förstå vad som är viktigt med livet. Musiken står, också självklart, The Weeknd för.

Albumet med samma namn är en bästsäljare och hade bäst öppningsvecka på Billboard på över ett år. Kan man förvänta sig ungefär samma av filmen så lär det bli ännu en succé för nämnda artist.