Adidas lanserar en kreativ fotbollsutmaning för fotbollsspelare i Stockholm där möjligheten finns att vinna nya Adidas Predator-skon, landslagströja och matchbiljetter.
Utmaningen kommer i form av ett nytt slags fotbollsmål de kallar för ”The Predator Goal”. Formgivet utifrån målstatistik och fokuserar på de mest strategiska och svåraste platserna för att göra mål. Det är en unik utmaning för alla som vill slipa på sin precision framför målet. Designen står Stockholmsfödda konstnären Simon Skinner för, som omvandlat data till denna fysiska utmaning.
– För mig har det här projektet handlat om att upptäcka nya perspektiv och förhållningssätt till det välbekanta – att låta det invanda bli främmande och på så sätt öppna upp för nya utmaningar. Genom att omtolka målet rör vi oss bort från konventioner och kan skapa en mer dynamisk miljö, där fotboll inte bara förändras fysiskt utan också i sättet vi tänker och upplever det, säger Simon Skinner.
Under en vecka, 22-30 mars, kan besökare komma till Förbindelsehallen i Slakthusområdet och anta utmaningen och vinna priserna.
”The Predator Goal” kommer i samband med lanseringen av nya Adidas Predator 25, som släppts i tre versioner: med snörning, utan snörning och med vikbar plös. Skorna kostar från 599 kronor och finns nu att köpa i adidas-butiker, online och hos utvalda återförsäljare.