Syster Sol backar upp: "Pinsamt och sorgligt!"
Billtillverkaren Volvo har under ett par års tid hyllats för sina kampanjer “Made In Sweden” som byggt på budskap kring antirasism och att kulturella skillnader är berikande. Profiler som Timbuktu, Zlatan Ibrahimovic, Oskar Linnros med flera har figurerat i olika reklamfilmer och Youtube-videos på temat.
Under gårdagen rullade Volvo ut sin en större reklamkampanj för nya bilmodellen S90 där Silvana Imam figurerar med musik från låten “Varma Gator”. Slogan för kampanjen löd “Det är Insidan Som Räknas”. Just denna slogan är något som artisten Mange Hellberg nu reagerar på då han sedan flera år tillbaka haft ett Instagram-konto under samma titel, som syftar till att motivera och stärka människor i missbruk genom att dela med sig av sina berättelser. Han har även släppt en singel/musikvideo med samma titel.
Via Instagram riktar Mange Hellberg både kritik (och förståelse) mot Volvo och dess reklambyrå Forsman Bodenfors som nyttjat orden “Det är Insidan Som Räknas” för sin nya kampanj. Även sångerskan Syster Sol backar Mange Hellberg. Se deras Instagram-inlägg nedan:
Se även musikvideon till singeln med titeln “Det är Insidan Som Räknas” nedan. Mange Hellberg är även ute på vårturné och uppträder på lördag i Malmö med Promoe. Se fler datum här!