Raptors överväger även ett OVO Sound-inspirerat färgbyte - svart och guld.
Basketlaget Toronto Raptors, det enda kanadensiska laget i den amerikanska proffsligan NBA, utnämnde tidigare i år Toronto-sonen Drake till “Global Ambassador”. Laget vill nu cementera fast sin samhörighet med megastjärnan (som enligt Googles färska rapport är den andre mest googlade personen i USA) och spikar därför fast att 11 januari, datumet då Toronto Raptors möter Brooklyn Nets, är “Drake Night”. Det innebär en limiterad Raptors x OVO t-shirt till alla i publiken, ett DJ-set från Drizzys kollega DJ Future The Prince och framförallt: ett färgbyte på lagtröjorna från de vanliga färgerna lila, rött och vitt till svart och guld. Enligt Sports Illustrated skall de nya färgerna, som är desamma som Drakes skivlabel OVO Sounds, även bli permanenta från och med säsongen 2015-16 då Toronto är värd för den årliga NBA All-Starhelgen.
Toronto Raptors, som har missat slutspelet sedan säsongen 2007-08, har gått överraskande bra denna säsong och ligger just nu på en slutspelsplats. Visserligen är det en bra bit kvar av säsongen, men laget siktar på att ta fasta på de senaste framgångarna och samarbetet med Drake för en nystart i en stad som brinner för sina sportlag. Tim Leiweke, chef för företaget Maple Leaf Sports and Entertainment som äger bland annat Toronto Raptors, säger:
“There’s a reason why we are now going to submit to the league a new application for new branding and a new image and new colors. Drake will be an ambassador and help us forge this new vision, this new buzz, this new excitement for where we’re taking this organization.”
Drake själv uttalade sig tidigare i år om äran att bli utsedd till ambassadör för laget:
“There’s something genuine about this city. There’s something great. I think aside from that with All-Star coming here there’s an untapped nightlife, restaurants, culture. There’s so much to soak in and I think that our goal is in 2016 to truly showcase that, not only for the players, but also for everybody.”