Klarna har tidigare jobbat med kända ikoner som Snoop Dogg, Lady Gaga, A$AP Rocky och Paris Hilton. Nu presenterar den svenska globala betalningsleverantören och shoppingassistenten en ny global kampanj med basketlegenden och entreprenören Shaquille O’Neal. I kampanjen, som kommer att gå i Sverige, USA och Tyskland, kommer Shaq byta namn från Shaquille O’Neal till “Shaquille O’Deal” för att belysa exklusiva erbjudanden genom Klarna.
– Shaq förkroppsligar en smart entreprenör, vilket gör honom till en perfekt partner för vår deals-kampanj. Vi är glada över att få jobba med en legendar när vi lanserar våra nya produkter cashback och Klarna saldo och fortsätter att erbjuda konsumenter exklusiva erbjudanden och verktyg för att shoppa smartare, säger Klarnas marknadschef David Sandström.
Den nya cashback-funktionen markerar en milstolpe för Klarna som är kända för sina flexibla betalningslösningar och verktyg som hjälper konsumenter att shoppa smartare. Konsumenter kan nu tjäna cashback på sina köp i Klarna-appen hos deltagande handlare och spendera intjänade pengar genom Klarna saldo. Klarna saldo är gratis att skaffa och gör det möjligt att förvara pengar i ett Klarna-konto genom att överföra pengar direkt från ens bankkonto, samla cashback och få snabbare återbetalningar vid returer. Med Klarna saldo kan man få upp till 3,67% ränta* och använda pengarna för att betala direkt, hantera fakturor eller överföra pengar till ens bankkonto.
Kampanjen består av filmer och stillbilder i OOH, digitalt, TV och sociala medier såväl som events.
Shaquille O’Neal säger om kampanjen:
– Jag älskar att kombinera nytta med nöje och efter att ha byggt egna företag så känner jag igen ett smart erbjudande när jag ser det. Därför är jag exalterad över att teama upp med Klarna i samband med lanseringen av deras cashback- och deals-kampanj. Jag har gått under många namn men nu kan ni kalla mig Shaquille O’Deal när jag och Klarna förser konsumenter med grymma erbjudanden under de kommande månaderna.
Foto: Klarna