De senaste två åren har vi kunnat se både Dipset och The LOX rappa i Madison Square Garden för NBA-laget New York Knicks samarbete med streetwearmärket KITH. Denna gång är det klankollegorna Raekwon och Ghostface Killah som bjuder på bars från mittcirkeln när laget och märket presenterar en ny kampanj. Till helgen släpps en ny kollektion av New York Knicks och KITH för 2022/2023 års basketsäsong.

“Ayo Knick lovers, here’s a bonus/ The largest rap group opened doors, seize the moment/ Freeze, we started in Lee’s, half-moons to Romans/ Gold on the dental, shooting stars, street diplomas”, rappar Ghost bland annat.

Kapselkollektionen släpps via KITH-butiker och deras hemsida på lördag den 12 november, men innan dess anordnar man en “KITH Night” i just Madison Square Garden kvällen innan. Knicks möter då Detroit Pistons, där en pop-up shop kommer sälja produkterna.

“We are proud to present Kith Night at Madison Square Garden this Friday, November 11. Kith and the New York Knicks have partnered to host a special experience during their game against the Detroit Pistons”, skriver märket på Instagram.

“This game will debut the team’s new City Edition Uniforms and court, which we designed. We will also be releasing our Kith for Knicks 2022 Collection 1-day early with a pop-up inside MSG, in addition to other surprises we have planned for those who attend.”

Foto: KITH

66d01cb38c4c785688070d02