Under sommaren lanserade konjakvarumärket Hennessy en “V.S”-flaska i limiterad upplaga i samarbete med den dubbelt 50-årsfirande rapparen Nas. På flaskan syns en “lekfull namne-branding-twist” med titeln “HenNASsy” över hela förpackningen, med subtila referenser till graffitikonst, New York City-flaggan och ett av artistens senaste album-konstverk. I ett pressmeddelande berättar Nas om samarbetet:
“Its an honor to collaborate with Hennessy to commemorate this moment for the art form. Hip-Hop has always had a special connection with Hennessy, and I’m excited to celebrate the culture’s 50th anniversary with a brand and product that pays tribute to its history and impact.”
Laurent Boillot, Hennessy’s CEO, beskriver vidare samarbetet:
“Hennessy has always had a strong connection with the music industry, particularly Hip-Hop. Hennessy is truly the original spirit of Hip-Hop, which the culture embraced as a badge of success and good taste. We, as a brand, are particularly honored by this recognition. We leaned into this and continuously supported the culture. To celebrate this heritage we couldn’t have a better partner than Nas.”
Smaknoterna beskrivs vara av druva med fatkaraktär, inslag av aprikos, kanel, pomerans och vanilj.
Specialflaskan Hennessy V.S i samarbete med Nas kostar 479 SEK och finns på utvalda systembolag och på systembolaget.se