I veckan har Kingsize Magazine lanserat sin nya sajt på www.kingsizemag.se.
Kingsize Magazine är Nordens största tidning och sajt för hiphop, kultur, mode, sport, TV, film. Nu lanserar vi vår nya hemsida som varit under färdigställande på höstkanten.
– Det är en glädje att äntligen kunna presentera den nya hemsidan, efter en utvecklingsresa där vi haft ambitionen att ge våra trogna läsare och följare ett uppdaterat och funktionellt format för 2022 och framåt.
Tobias Carlsson, chefredaktör Kingsize Magazine
Nya kingsizemag.se är byggd mobile first och fullt responsiv. Fokus ligger på prestanda och mobilt, men sajten har också anpassats för att fylla annonsörernas behov. Först ut att boka en större kampanj på den nya sajten är Reebok via Mediacom.
– Riktigt kul att lansera nya sidan ihop med just Reebok. Reebok var faktiskt vår första annonsör i Kingsize print 2004, så vi går ”way back” ihop.
Matthias Sjödin, marknadsansvarig Kingsize Magazine
Kingsize grundades i Sverige 2004 och publicerades till 2012 i magasinsformat, för att mellan 2012-2017 satsa på det digitala segmentet. Sedan 2018 ingår Kingsize Magazine i Nöjesguiden Media tillsammans med titlar som Nöjesguiden, Djungeltrumman, Bästa Drycker och Totally Stockholm. Papperstidningen är återlanserad i nytt format och nu har alltså även den digitala närvaron moderniserats.
– Det var på tiden att hemsidan fick ett välbehövligt designmässigt lyft av hela läsupplevelsen, oavsett om det gäller den dagliga nyhetsrapporteringen eller hur vi kan presentera intervjuer från den fysiska upplagan av Kingsize Magazine, säger Tobias Carlsson.
Arbetsgrupp omdesign Kingsizemag.se
Tobias Carlsson, Chefredaktör
Malkolm Landreus, Redaktör
Beder Kamal, Webbdesigner
Matthias Sjödin, Marknadsansvarig
Jonas Källgren, Digitalt ansvarig