Det Stockholmbaserade klock- och glasögonmärket CHPO Brand inleder 2022 med en ny kampanj, fortsatt med inspiration av skate, musik och konst. Kommande vecka presenteras ett samarbete med den svenska artisten Mange Hellberg.

Tillsammans har Mange och CHPO designat klockan Boring 747 och samtidigt släpps en låt med samma titel, producerad av Patrik Collén. Samarbetet lanseras i en förpackning med låten på ett kassettband, tillsammans med klockan. Samma dag släpps även musikvideo på chpobrand.com. Viktor Telégin, VD på CHPO, säger i ett pressmeddelande:

– Vi har länge varit fans av Mange Hellberg och hans illustrationer, musik och engagemang. Att ha fått möjlighet att designa en klocka tillsammans, där Mange även inspirerats till en låt baserat på designen, är för oss både unikt och fantastiskt och något vi är väldigt stolta över.

Mange Hellberg har med sin musik gjort sig känd för sitt ställningstagande för de som lever i samhällets utkant, något som återspeglas i hans musik som konst. Just samhällsengagemanget var något som gjorde att CHPO och Mange kunde mötas, då företaget inför varje ny säsong gör nya samarbeten med organisationer där intäkterna doneras till välgörande ändamål. Detta samarbete lanserades i samband med krisen i Ukraina och CHPO Brand meddelar därför:

“Samma dag som vi släppte detta samarbete chockades världen av nyheten om en oprovocerad invasion av Ukraina. Vi som varumärke har sedan starten alltid stått upp för mänskliga rättigheter och har därför beslutat att donera vår vinst från detta samarbete till UNHCR.”

Mange Hellberg kommenterar samarbetet med CHPO Brand vidare:

– Att göra det här samarbetet har varit svinkul! Låten handlar för mig om realness och att det finns dagar då en del borde kliva på ett Boring 747 – dra åt helvete airlines har alltid öppet! När den här möjligheten dök upp var jag på en plats i livet där jag hade några ord att säga om just det och ett flygplan att måla. Jag drog till Kiruna för att skapa och här är en del av resultatet.

Boring 747 är ett exklusivt samarbete mellan Mange Hellberg och CHPO Brand och släpps i en limiterad upplaga den 24 februari på chpobrand.com

Foto: CHPO Brand

66d01cb38c4c785688070d02