London-rapparen och skådespelaren Little Simz har haft ett hektiskt år med turnerande för senaste albumet “NO THANK YOU” och medverkan i succéserien “Top Boy” på Netflix. I april lanserades även ett samarbete med Vans för den globala kampanjen “This is Off the Wall”, tillsammans med Vans skateboardåkare som Beatrice Domond och Felipe Nunes. Den kampanjen satte fokus på kreativ individualitet och självutforskande, något som fortsätter när Little Simz och Vans lanserar hennes egen design på Slip-On inspirerad av artistens förkärlek till märkets ikoniska schackmönster.
Att valet skulle falla på Vans Slip-On var ingen tillfällighet då modellen är en favorit, enligt ett pressmeddelande. Resultatet blev en twist på den klassiskt svartvit-rutiga modellen som förvrängdes och mixades med en subtil nickning till Little Simz egen logga.
Vans Customs x Little Simz Slip-On är tillgängliga i utvalda butiker från 6 december fram till den 31 december 2023. För ytterligare information, vänligen besök Vans.co.uk/Little Simz
.