Varumärket Vans har lanserat nya kampanjen “The Spirit of DIY”, en förlängning på deras inarbetade “Off The Wall”-narrativ där fokus varit på extremsport, konst, musik och gatukultur.
“Do-It-Yourself” (DIY)-kulturen har allt sedan 1970-talet blommat med syftet att utrycka sig genom konst och musik. Detta tänk syftar Vans med “The Spirit of DIY”-kampanjen och ambassadörer från hela världen att belysa. Jamie Reilly, Vans VP of Global Creative, kommenterar kampanjen i ett pressmedddelande:
“Kampanjen talar om en universell idé om kreativt uttryck och visar hur den manifesteras av Vans-familjen världen över. Skate Society Soweto, The Didiers, Revolback och Culture Abuse uttrycker alla definitionen av Do It Yourself när de bygger sina egna samhällen. Vi känner oss ärade att kunna berätta deras historier”
För att ytterligare belysa DIY-tänket kommer Vans arrangerar pop-up event runt om i världen, med ambitionen att lyfta konstnärer och artister på gräsrotsnivå. Events kommer hållas i bland annat Johannesburg, Los Angeles, Brooklyn, Miami, Paris, London under augusti och september.