Idag den 3:e december lanserar Urbanears en streetwear-kollektion med Leslie Tay. Tillsammans har de skapat kollektionen ”Eyaleé Noir” som i limiterad upplaga säljs exklusivt hos butiken APLACE.
Samarbetet initierades av en gemensam vision om att föra samman musik och lyssnande med stil och identitet.
– Leslie Tays låtskrivande, identitet och personliga stil går tydligt i linje med vad vi står för som varumärke. Samarbetet och kollektionen breddar bilden av vad vi kan erbjuda våra kunder, säger Ebba Studt, Global Brand Director.
Den streetwear-influerade kollektionen omfattar plagg och accessoarer med personliga motiv inspirerade av Leslies tatueringar och låttexter i form av patches och texter. Allt i en färgskala som speglas Urbanears true wireless-sortiment.
– Musiken har för mig alltid varit grunden i allt jag gör, men visionen har alltid varit större. Mode har alltid intresserat mig och det känns naturligt att testa att uttrycka mig med kläder. Jag tror och hoppas att mina fans kan uppskatta den här sidan av mitt skapande också, säger Leslie Tay i ett pressutskick.
Kollektionen omfattar plagg som hoodies, sweatpants, t-shirts samt accessoarer i ett flertal olika färgställningar. Priser varierar mellan 300 – 1 100 SEK.
”Eyaleé Noir” lanseras exklusivt idag den 3:e december online på aplace.com samt i APLACE-butiker i Stockholm och Malmö. I butiken får kollektionen ta plats tillsammans med utvalda delar av Urbanears sortiment fram till årsskiftet.
Se bilder nedan!
Foto: Urbanears