Tommy Jeans har senaste åren lanserat globala kampanjer med tennisstjärnan Rafael Nadal och Formel 1-mästaren Lewis Hamilton. Nu lanserar varumärket ett samarbete med den amerikanska basketligan NBA, där slutspelet bjuder på Celtics mot Warriors i final. Den nya NBA-kollektionen är en del av Tommy Jeans globala Spring 2022-kampanj, Play to Progress, som hyllar kraften i individuell kreativitet för att utveckla kollektivet framåt.
Kapselkollektionen ska vidare, enligt Tommy Jeans, “hylla basketens essens som en viktig kraft i skapandet av lokal streetkultur och ett mångfaldigt community. Det är även en nick till varumärkets långvariga rötter i amerikansk streetwear och den klassiska 90-talsnostalgin”. Kollektionen består av avslappnade siluetter med
heltäckande print från NBA-teamens logotyper. Det finns även olika set med fleecehoodies, sweatpants, t-shirts och shorts som kan mixas och matchas eller lagrade. Det finns även en varsityjacka och jeansshorts för kvinnor.
Kollektion finns tillgänglig nu via Tommy Jeans