Tommy Hilfiger fortsätter året med nya Tommy Jeans-kampanjen “Play To Progress”, för lanseringen av 2022 års vårkollektion. Den består av Tommy Jeans klassiska streetwear-pieces i unisex-inspirerade snitt. Kampanjen frontas av Grammy-nominerade artisten, låtskrivaren och producenten Tems, den virtuella influencern imma och BMX-stjärnan/rapparen BikeLifeRex. Parollen för kampanjen är att uppmuntra unga till lekfullhet och kreativitet. Tems-låten ”Vibe Out”, från EP-projektet “If Orange Was A Place”, är även kampanjens soundtrack.
De tre profilerna som frontar kampanjen, bär alla den vändbara Chicago windbreaker-jackan. Samtidigt lanseras även den nya denimprigrammet “Denim Progressed” som fokuserar på progressiv ansats inom mode och hållbarhet. Ambitionen är att använda 100% återvunnen denim, cirkulär denim och hampadenim för att spara jord, designade för återvinning redan från början.
Kampanjen “Play To Progress” lanseras under februari 2022.
Foto: Tommy Jeans