Avslöjar även detaljer kring det kommande albumet
Rihanna har delat med sig utav en sneakpeak på hennes nya Fenty “luxury fashion”-kollektion på omslaget till The New York Times Style Magazines första digitala nummer.
Hon syns i märkets unika look för dess vårkollektion för 2019 och öppnar även upp sig i en intim intervju där hon reflekterar över sin egna resa inom modeindustrin och hennes förväntningar inför att utvecklas till en dominerande affärskvinna.
Under de senaste åren har stjärnan haft en mängd prestigefulla uppdrag, så som hennes roll som kreativ chef för PUMA, lanseringen av en mängd olika samarbeten med märken som Manolo Blahnik och hennes senaste framgångar inom både skönhet och underklädesindustrin. De har alla lett fram till att hon nu blivit utvald att leda LVMHs första modehus som skapats från grunden.
Under intervjun fick hon bland annat frågan ifall hon tackade ja till jobbet för att kunna säga att hon var den första svarta kvinnan som någonsin axlat samma roll.
“No, and I didn’t even know that until months into our relationship, when Jahleel brought it to my attention. And I’m like, “Are you sure about that? Did you do your research? ’Cause I don’t wanna state a claim that’s [expletive].” Because I still couldn’t believe it. It made me feel proud”.
Hon kommenterade även arbetet med den nya skivan – där Drake inte kommer medverka:
“Not anytime soon, I don’t see it happening. Not on this album, that’s for sure…”
Den nya kollektion kommer släppas på Fentys offeciella hemsida den 29:e maj och fram tills dess kan du se fler bilder från kollektionen nedan.