”the worlds first wearable magazine”

Tusentals prenumeranter runt om i världen drar varje månad på sig senaste numret av livsstilsmagasinet T-post. Nu hyllas tidningen i bokprojektet Print is Dead. Long Live Print. – The World’s Best Independent Magazines.

Det har hunnit gå tio år sedan T-post lanserade ”the worlds first wearable magazine” och nyligen uppmärksammades T-post som ett av 50 exempel på innovativa magasin runt om i världen i boken Print is Dead, Long Live Print – The world’s best independent Magazines av den brittiska journalisten Ruth Jamieson.

I skrivande stund har 116 nummer landat i tusentals brevlådor; från den amerikanska västkusten, via Londons norra förorter och till Tokyos hipsterkvarter Shimokitazawa – kunderna finns idag i 50 länder. Med rötterna i Norrland och klassisk streetwearkultur har man genomfört designsamarbeten med legendariska märken som Staple och Alife, profiler som Haze och Ricky Powell och en lång rad skickliga konstnärer och formgivare runt om i världen.

Pris prenumeranter: 275 SEK/nummer [ink. frakt]
Pris butik/webbshop: 400 SEK/nummer

Hemsida: www.tpostmag.com

Instagram: @t_post
Twitter: @tpostmag
Facebook: tpost.se

66d01cb38c4c785688070d02