Våren 2025 markerar starten på en ny era för Stronger. Den 24 maj öppnar nämligen varumärket sin första fristående butik på Norrlandsgatan 10 i Bibliotekstan och tar därmed steget från renodlad e-handel till en omnikanalstrategi.
Den 130 kvm stora butiken blir en naturlig förlängning av den digitala världen, en plats där kampanjer, community-aktiveringar och en “exklusiv shoppingupplevelse” samlas under ett och samma tak.
– Det här är början på något större. Vi ser en stark framtid för fysisk retail och vill skapa en plats som inspirerar, engagerar och bygger lojalitet. Vår flaggskeppsbutik kommer att vara en hub för allt vi står för – en plats där kunderna verkligen får uppleva Stronger, säger Martin Hansson, VD för Stronger.
Stronger, som erbjuder träningskläder för kvinnor, grundades för att utmana en traditionell bransch och skapa något mer än bara ett varumärke. Genom uttrycksfull design, innovativa passformer och en filosofi som uppmanar till att “Escape Ordinary”, inspirerar varumärket en internationell community av aktiva kvinnor.
– Vi vill föra Stronger framåt genom att stärka det vi alltid har stått för – en livfull, inkluderande och aktiv livsstil. Våra kollektioner kureras in-house och berättelserna vi bygger kring dem är en lika viktig del som design och kvalitet, säger Bryony Bennett, Design & Sustainability Director på Stronger vidare.
Parallellt med butiksöppningen lanseras även en ny hemsida.