Det svenska kepsmärket Stiksen har under flera års tid sålt premiumkepsar av hög kvalitet. Till våren 2023 samarbetar Stiksen nu med kreatören Richard Ntege, för en limiterad minikollektion som syftar till att hylla kreativitet och skapande.
Kollektionen beskrivs kombinera “Stiksens kvalitet med Nteges distinkta stiluttryck, inspirerad av streetwear-kultur och städernas energi”. Kollektionen går under parollen “SEND INVOICES AND DO DOPE STUFF”, med ett budskap om att kreativitet är en stark drivkraft . Kampanjen frontas kampanjen av en grupp kreatörer, däribland fotografen Hampus Forssander och artisten Sabina Ddumba.
Stiksens grundare Asim Khandker kommenterar lanseringen i ett pressmeddelande:
– Vi är stolta över att samarbeta med Richard Ntege för att hylla kreativiteten. Genom samarbetet med Richard och budskapet bakom kollektionen, hoppas vi på att kunna inspirera fler att ägna sig åt sitt kall och ta steget in i skapande verksamhet.
Richard Ntege säger vidare:
– Det är en ära att samarbeta med Stiksen i det här. Kreativitet tillför så mycket i livet och det känns bra att lyfta detta, tillsammans med de fantastiska kreatörer som är del av kampanjen.
Kollektionen består av de tre färgerna svart, babyblå och puderrosa och är tillverkade i en OEKO-TEX-certifierad blandning av linne och bomull, vilket ska ge en följsam och bekväm struktur. Produkterna finns tillgängligt exklusivt via Stiksens hemsida från 24 mars 2023.