STIKSEN är ett nytt skandinaviskt premiummärke inom produktkategorin kepsar, som lanserar sin allra första kollektion “The Merino Collection”, under maj 2018. Kollektionen består av fem kepsar i diskret design. Målsättningen är att förändra synsättet på kepsar och därmed normalisera användning av plagget vid finare tillfällen. I ett pressmeddelande säger grundaren Asim Khandker:

“Vår vision är att kepsen ska passa in vid finare tillfällen och vara ett komplement till en business casual dress code. Nu finns äntligen en keps på marknaden som klär upp personer, till skillnad från de flesta andra kepsar som ger en mer avslappnad och ledig look. Hela min barn- och ungdom har jag fått höra att jag inte får bära keps i klassrummet, vid matbordet osv, så för mig handlar det i slutändan inte om att sälja ytterligare ett varumärke, utan istället om att förändra en hel världs syn på kepsar.”

Premiumkepsarna består främst av merinoull på utsidan, men även av en del kashmir och polyester. Insidan täcks av bomull för den bästa möjliga passformen. Samtliga fem kepsar är av modellen ”baseball cap” med ett designat one-size-fits-all-spänne. Dessutom präglar en 24K guldpläterad STIKSEN-emblem kepsens vänstra baksida. Första kollektionen inkluderar varianterna Pitch Black, Midnight Blue, Ladyburg Burgundy, Moss Green och Dune Beige. Försäljning sker initialt via den egna webshoppen www.stiksen.com.

Dune Beige Merino. #stiksen #thecrowned #launchingsoon #headwear #merino #cap

Ett inlägg delat av STIKSEN (@stiksenofficial)

66d01cb38c4c785688070d02