Det relativt nystartade klädmärket TrapsWear har efter sin första test-kollektion riktat in sig på att utveckla märket till något mer än just ett klädmärke. Man vill förmedla känslor relaterade till entreprenörskap och framgång och fokus ligger ofta på den svenska valutan och de klassiska 500-lapparna. Under sommaren och hösten har man jobbat på att bygga upp ett samspel mellan producenter, artister och modeller och bland annat via Facebook-gruppen “Svensk Trap” försöker man utveckla just detta.

Nu meddelar initiativtagarna att de är aktuella med den nya kollektionen AW 2016 som släpps den 25:e oktober. Kläderna består av Fairtrade-märkta produkter och nästan all produktion sker i Sverige.

AW 2016 består av 3 olika t-shirts och 2 olika sweatshirts varav den ena är en hoodtröja. Man har även en keps och en “BucketHat” som går att vända ut och in på, beroende på om man vill ha den helsvart med en vit patch på eller en buckethat prydd av 500-lappar.

Kolla in bilder på den nya kollektionen nedan:

Trapswear-AW16-1-S
Trapswear-AW16-2-S

Foto: Clara Söderberg

Trapswear på Facebook

// Dennis Hansson

66d01cb38c4c785688070d02