Det svenska modevarumärket New Black grundades för sju år sedan med det uttalade målet “att bryta mot konventioner och gå sin egen väg”. Nu meddelar New Black att företaget ingår ett marknadsföringssamarbete med den globala mobiltelefontillverkaren OnePlus. I ett pressutskick pekar man på likheterna företagen emellan, där båda startat som utmanare inom sina respektive marknadssegment. Som en del av samarbetet kommer OnePlus produkter att säljas hos New Black, både online och i butiken i Stockholm. För att fortsätta föra de båda varumärkenas communitys närmare varandra kommer New Black och OnePlus tillsammans att arrangera ett flertal event och andra initiativ under året. Andreas Ramos Undén, VD och medgrundare av New Black säger:

“OnePlus är ett av få varumärken som matchar oss i mentalitet vad gäller community, vänskap och kultur. För oss båda är det inte den färdiga produkten som är slutmålet. Det är hela processen och relationen som utgör grunden. OnePlus lever efter Never Settle där viljan att ständigt förbättra och förnya sig aldrig upphör, något vi på New Black ställer oss helt bakom.”

Stefan Bonnevier, kommunikationsansvarig för OnePlus i Norden, kommenterar också samarbetet:

“Våra bolags historia är lika precis som viljan att ständigt utveckla oss och ge tillbaka till våra användare och fans. Vi har flertalet aktiviteter planerat för året med den gemensamma nämnaren att de ska främja kultur och community. Detaljer kring dessa aktiviteter kommer vi att dela med oss av längre fram.”

66d01cb38c4c785688070d02