Med Fille, DJ Sleepy och Sarah Åsard i kampanjen.

New Black har under flera år varit ett märke som formats av och själva hjälpt till att forma den urbana kulturen. Därför känns det passande att när New Balance nu uppdaterar sin ikoniska skomodell 997 släpper man tillsammans med New Black en lookbook som hyllar familj.

– New Black föddes ur min och Elias vänskap. Med hjälp och stöd från våra familjer och vänner har vi tagit oss dit vi är idag. Vi har lyckats skapa vårt egna community – en kreativ rörelse, där alla är del av New Black-familjen. För oss är familjen allt och att få göra detta samarbete med New Balance, där vi lyfter fram just familj känns extra roligt, säger Andreas Ramos Undén, VD och medgrundare av New Black.

Tillsammans med sina respektive familjer frontas kampanjen, som går under namnet #runsinthefamily, av Fille, DJ Sleepy och Sarah Åsard. Kampanjen är fotograferad i Stockholm av Per Englund.

– New Balance är familjeägt och vi har en lång historia av att designa skor som fyller ett syfte. Vi har alltid fokuserat på kreativitet, självständighet, familj och vårt community. Nu introducerar vi 997 Sport och välkomnar nästa generation att leva samma liv som går i arv i vår familj. För att fira detta valde vi att samarbeta med New Black som likt oss driver ett familjeföretag med starka värderingar, säger Hanna Löfberg, Brand marketing manager på New Balance.

Produkterna finns nu till försäljning på newblack.se och fler bilder går att se nedan.

Session_NB_familj_2019_0108
Session_NB_familj_2019_0173
Session_NB_familj_2019_0241
Session_NB_familj_2019_0279
Session_NB_familj_2019_0321
Session_NB_familj_2019_0388
New-Black-New-Balance-L
New-Black-New-Balance-S

Foto: Per Englund

66d01cb38c4c785688070d02