Netflix är på hugget när det gäller hypen kring “Squid Game”. Häromdagen kom nyheten om att man jobbar på att få till en andra säsong av den koreanska succéserien och nu släpper man även anpassningsbar merch kopplad till serien.

Ett gäng t-shirts och hoodies kommer nu med en dubbelnålssydd variant, där svarta och vita plagg präglas av tryck och illustrationer från serien. Det som är anpassningsbart är spelarnumren och ikoner, såväl som engelska och koreanska loggor. Potentiella kunder kan välja mellan numren 067, 456, 001 och 218 – som bärs av huvudkaraktärerna Sae-byeok, Gi-hun, Il-nam och Hae-soo – för spelartröjorna samt triangel, fyrkant och cirkel för vakthuvtröjorna.

De limiterade släppet går för drygt 300 kronor (t-shirts) och 450 kr (hoodies) och går nu att köpa via Netflix webbshop.

Se bilder nedan!

Foto: Netflix

67a09b5308079e190f099af3

Apple Music har nu släppt statistiken för Kendrick Lamars Super Bowl-framträdande och den talar sitt tydliga språk. Störst någonsin med 3,65 miljarder visningar, nämnd 5,7 miljoner gånger, vilket är nästan dubbelt så mycket som förra året när Usher körde halvtidsshowen.

I videon kan man se en hel drös med statistik som påvisar Kendricks succé under Super Bowl. Det känns inte som att folk slutat prata om hans “Not Like Us“-framträdande med Serena Williams trots att det var en månad sen nu.

Med detta bekräftas också att han slår Michael Jacksons tidigare rekord – vilket under ett tag var omdebatterat – och officiellt är den största tv-händelsen i USA:s historia sedan månlandningen 1969.

Foto: pgLang/NFL