Det kända varuhuset går samman med snabbmatskedjan och släpper kapsel-kollektion.

Det enorma varuhuset colette, beläget i Paris finare kvarter och känt för att ha ett av Europas större utbud av high fashion, presenterade i dagarna ett minst sagt oväntat partnerskap. Den lyxiga verksamheten har slagit sig samman med inga andra än McDonald’s för ett gemensamt släpp. Vem som tog initiativ till samarbetet och vad de båda aktörerna egentligen tänker sig uppnå med det är rätt oklart. På diverse medier gör sig folk, inte helt otippat, lustiga över collaben och ifrågasätter vad colette egentligen håller på med.

Tydligen är det fråga om en kapsel-kollektion bestående av t-shirts, väskor och smartphone-fodral, där samtliga delar av kollektionen kommer vara försedda med tryck av hamburgerkedjans mest populära produkter. Samarbetet kommer att börja säljas 4:e maj och finnas tillgängliga månaden ut, både i varuhuset och online.

66d01cb38c4c785688070d02