Ett samarbete mellan Topshop och Marques’ Almedia 68 plagg i sann 90-tals anda.
I helgen släppte den portugisiska design duon Marques’ Almedia en kollektion på 68 plagg tillsammans med Topshop.
Designerna för Topshop talar om hur de inför en kollektion alltid fokuserar på att forska kring något de kallar för “the youth code of dressing”. I samarbetet med Marques’ Almedia har de tillsammans gått igenom arkiv från tidigare kollektioner och tagit inspiration därifrån för att skapa plagg med tydliga inslag av 90-tal.
Resultatet av samarbetet mellan de två märkena är bland annat neon färgade plagg, en jeans parkas, triangel bh:ar i bomulls material och klänningar med polo krage.
Kollektionen finns nu i 68 butiker runt om i världen, vilket enligt Topshop är det största utbudet av återförsäljare i jämförelse med andra designer samarbeten.
Man kan även klicka hem kläder från kollektionen på Topshop’s onlineshop!
///Elisa Hammoud