Under våren återlanserar Reebok sin ikoniska sneakermodell “Classic Leather”. Skon behåller till stora delar sitt DNA från 1983 och återlanseras i en nydesignad modell som nu utökas kollektionen ytterligare med flera nya färgställningar och moderna silhuetter. Den uppdaterade “Classic Leather” beskrivs vara mångsidig, bekväm och designad i en perfekt siluett för att passa alla stilar, individer och de flesta tillfällen.
– Classic Leather har en stilren look, är bekväm och passar nästan allt. Sneakern är en ikon, men lämnar plats för individen att skapa sin egen personliga stil. Den är lika relevant nu som då, säger Filip Lagerbäck, Brand Director på Reebok i Norden.
I skapandet av Classic Leather inspirerades Reebokdesignerna Steve Ligett och Paul Brown av en befintlig Reebok-sko i nylon. Den brittiska rapparen Ghetts är en av artisterna som frontar kampanjen under parollen “Life Is Classic”.
Classic Leather kostar 999 SEK och finns hos utvalda återförsäljare eller på Reebok.se/ClassicLeather.