67a09c62031422de92044c12

Fendi förebereder sig nu för varmare årstider med sin nya vår/sommarkollektion. Ansiktena utåt är globala ambassadörer för märket som amerikanska skådespelaren Jeremy Pope, kinesiska skådespelaren och sångaren Kuanghan Hsu och italienska skådespelaren Massimiliano Caiazzo.

De tre männen erbjuder en ny titt på den Silvia Venturini Fendi-designade kollektionen, som debuterade på runway i juni förra året. Plaggen har skapats som en homage till Fendi-fabriken i Capannuccia i Italien och lyfter lyxiga läderprodukter jämte subtila workwear/hantverks-samlingar.

Detta syns i form av plagg som vida byxor, längre shorts, överdelar, skräddarsydda byxor och läderförkläden. Vare sig det är ready-to-wear-plagg, väskor eller accessoarer förmedlas kollektionens “utilitarian elegance” genom nyanser av krita, enbär, hennafärg, vallmo, mjuk salvia, kalksten och vete.

Ta en tit nedan på kollektionen som släpps inom kort online och i affär.

Foto: Fendi

67a09b5308079e190f099af3

Hemsidan JustWatch har fört statistik på 166 000 svenskars streamingbeteenden senaste året. De har analyserat deras preferenser och vilken eller vilka streamingtjänster vi svenskar använder mest. Resultatet över vilket företag som har den populäraste appen är tydligt, då Netflix har 23% av svenska marknaden, 5% mer än Disney+ som kommer tvåa på listan.

Grafik: JustWatch

Under 2024 växte Max med 1% medan Viaplay tappade. SkyShowtime blev en av de som växte mest i popularitet förra året.

Grafik: JustWatch

För tips på nya serier på de olika plattformarna kan ni spana in vår lista här.

Foto: Disney / Netflix