67a09c62031422de92044c12

Tommy Hilfiger har presenterat sin nya Tommy Jeans-kollektion “Remastered”, där hiphopstjärnorna Central Cee och GloRilla frontar kampanjen för linjen som hyllar hiphopkulturens 50-årsjubileum. Passande, då man valt att återuppfinna stilar som blev populära genom ikoniska rappare under 90-talet.

“An iconic anniversary calls for an iconic capsule. With this collection we celebrate moments in style that defined the ‘90s hip-hop look and rework them for today. I am so excited to work with Central Cee and GloRilla — two modern icons who are bringing the culture’s fearless creativity to the next generation”, säger Tommy Hilfiger i ett uttalande.

Kollektionen innehåller totalt 17 plagg, med både vanliga och baggy-modeller. Bland annat en randig rugby-tröja som för tankarna till den Snoop Dogg bar i “Saturday Night Live” 1994, samt en “Big Logo”-jacka som synts på ikoner som Aaliyah och Raekwon. Lägg därtill croppade biker-jackor i läder som refererar till Y2K:s TLC och en oversized fotbollströja som Central Cee bar under sitt uppmärksammade “On The Radar”-framträdande med numret 85 – samma år som märket bildades.

Kollektionen släpps idag och går att köpa online samt via Tommy Jeans-butiker. Se bilder nedan!

Foto: Lea Winkler/Tommy Jeans

67a09b1c08079e190f099af2

För tillfället befinner vi oss i mitten av den muslimska högtiden ramadan som avslutas den 30 mars, en månad av välsignelser och gemenskap. Samtidigt pågår en insamling för att bygga Järvas första moské. Målet är att samla in 10 000 miljoner kronor och i nuläget har över 7 miljoner kronor samlats ihop till initiativet.

Några av de som bidrar och engagerar sig i insamlingen och bygget är Cherrie som startat sin egna insamling och hennes kusin och kollega Yasin. Men även Elias Abbas, Nuqi, Guleed och Hasti B har delat information och länkar för att bidra.

Se inlägg och mer information nedan!

Foto: Ebba Lange