Converse behåller sitt rykte om att vara ett kläd- och skomärke som supportar kreativitet och självuttryck genom att lansera den globala kampanjen ”Create Now. Create Next”. 

Från koreografer till skateboardare, musiker och konstnärer – sportmärket har valt ut en varierande grupp talanger från 18 olika städer, både etablerade och up-and-coming, för att fronta kampanjen. Visionen är att sammanföra kreatörer världen över.

Kendrick Lamars kusin Baby Keem, Vince Staples och Honey Dijon är alla ansikten utåt för ”Create Now. Create Next”. De, tillsammans med flera artister och kreatörer, är också en del av Converse All Stars kreativa community som verkar för att skapa möjligheter och mentorskap för nya talanger. 

Bakom kampanjens soundtrack står Tyler, the Creator som redan har en lång historia av att samarbeta med märket. Han har rotat i sina musikarkiv och skapat en exklusiv instrumental till kampanjens visuella delar. Och för att inkludera musiken ytterligare så har Converse kurerat en Spotify-lista med alltifrån K-pop till hiphop och afropunk, vilket visar på kampanjens globala karaktär. 

Kolla in videon för kampanjen nedan och läs mer på Converse hemsida. 

Foto: Converse

66d01cb38c4c785688070d02