67d2b78e13c8671e42039b52

Converse behåller sitt rykte om att vara ett kläd- och skomärke som supportar kreativitet och självuttryck genom att lansera den globala kampanjen ”Create Now. Create Next”. 

Från koreografer till skateboardare, musiker och konstnärer – sportmärket har valt ut en varierande grupp talanger från 18 olika städer, både etablerade och up-and-coming, för att fronta kampanjen. Visionen är att sammanföra kreatörer världen över.

Kendrick Lamars kusin Baby Keem, Vince Staples och Honey Dijon är alla ansikten utåt för ”Create Now. Create Next”. De, tillsammans med flera artister och kreatörer, är också en del av Converse All Stars kreativa community som verkar för att skapa möjligheter och mentorskap för nya talanger. 

Bakom kampanjens soundtrack står Tyler, the Creator som redan har en lång historia av att samarbeta med märket. Han har rotat i sina musikarkiv och skapat en exklusiv instrumental till kampanjens visuella delar. Och för att inkludera musiken ytterligare så har Converse kurerat en Spotify-lista med alltifrån K-pop till hiphop och afropunk, vilket visar på kampanjens globala karaktär. 

Kolla in videon för kampanjen nedan och läs mer på Converse hemsida. 

Foto: Converse

67a09b1c08079e190f099af2

Hemsidan JustWatch har fört statistik på 166 000 svenskars streamingbeteenden senaste året. De har analyserat deras preferenser och vilken eller vilka streamingtjänster vi svenskar använder mest. Resultatet över vilket företag som har den populäraste appen är tydligt, då Netflix har 23% av svenska marknaden, 5% mer än Disney+ som kommer tvåa på listan.

Grafik: JustWatch

Under 2024 växte Max med 1% medan Viaplay tappade. SkyShowtime blev en av de som växte mest i popularitet förra året.

Grafik: JustWatch

För tips på nya serier på de olika plattformarna kan ni spana in vår lista här.

Foto: Disney / Netflix