Balenciaga har haft ett par tuffa månader. Sedan den kontroversiella “Gift Shop”-kampanjen i november – och det efterföljande ljumma svaret – har både konsumenter och samarbetspartners tagit avstånd från modehuset. Det gör nu även adidas, som pausar alla gemensamma produkter.
Sneaker Freaker delade nyligen skärmdumpar av kundservice-mail från Balenciaga och adidas där det framgår att förbeställningar kommer att försenas eller inte levereras alls.
“We have taken the time to re-evaluate our partnership with Balenciaga and we have decided to pause all product launches until further notice”, går det bland annat att läsa i ett mail från adidas.
Balenciaga uttrycker sig, förståeligt nog, lite annorlunda och använder istället ursäkter som “delayed in shipment” och att “previous tracking number” ska ignoreras.
Enligt Sneaker Freaker hade dock samma kund nyligen mottagit ett par Balenciaga x adidas Triple-S, vilket tyder på att situationen fluktuerar och kan komma att förändras under den kommande tiden. Det kan också skilja sig från olika regioner. Kunden i detta exempel är boende i Singapore, enligt rapporterna.
Foto: adidas/Balenciaga