Sedan det stora genombrottet 2022 är ADAAM idag en av Sveriges största artister. Han har bland annat haft två albumettor med “Myror i brallan” och “Trapen till radion”, flera Grammis-nomineringar och P3-guld nomineringar samt spelningar över hela Sverige på festivaler som bland annat Way Out West, Summer On och Bayside.

ADAAM startade 2024 med singeln “PERSON I NÖDEN” som visade upp en ny musikalisk sida där texten fick ta ännu mer plats än tidigare. Efter det släppte han “DÅRHUS” som han premiärspelade på “Allsång på Skansen” och efter släppte han singeln “SAHBI” med Rågsveds-rapparen Dizzy. I slutet på sommaren presenterade TikTok vilken låt som hade varit mest populär på plattformen och “SAHBI” blev etta på listan med stor marginal. Låten fick dessutom nyligen en remix med Arif Murakami och Kairo Keyz.

Nu är ADAAM aktuell med något helt nytt istället för musik. Efter att ha bokdebuterat tidigare i år har rapparen nu tagit fram en egen klädkollektion tillsammans med H&M-gruppens merch-plattform Creator Studio som kommer släppas exklusivt via Spotify. Kollektionen som heter “TOP BOY” och består av t-shirt, hoodie och zip-hoodie är den första i sitt slag där ADAAM blir den första nordiska artisten i samarbetet med Spotify och Creator Studio.

– Jag är sjukt glad över er alla som lyssnar på min musik och som tack vill jag tillsammans med Spotify och Creator Studio ge er möjlighet att köpa en limiterad upplaga av min klädkollektion! säger ADAAM i ett pressmeddelande.

– Jag har tagit fram en TOP BOY-kollektion med T-shirts och hoodies i grym kvalité. Om du går in via länken nedan har du möjlighet att köpa denna exklusiva Spotify-design. Och P.S. det finns bara i en begränsad upplaga så sov inte på droppet innan det är slut.

Läs vår omslagsintervju med ADAAM från Kingsize Magazine #6 2022 här och köp merchen här!

Foto: Pressbild

66d01cb38c4c785688070d02