Nästa år firar Levi’s och dess ikoniska modell 501 hela 150 år. Det var år 1873 som Levi Strauss & Co. beviljades officiellt ett patent för kopparnitarna på deras ”midjeoveraller” i denim. Inför den årliga jubileumsdagen “501 Day” den 20 maj lanseras nu en kampanj med flera välbekanta namn, vars berättelser återanknyter till plaggets historia och syfte.
I den nya jubileumskampanjen för 149 år av denimplagget har Levi’s samarbetat med fem visionärer som ska visa upp “den mångsidiga stilen och livslängden på detta ikoniska plagg”. I kampanjen är syns A$AP Nast (modell & artist) Marcus Rashford (fotbollsspelare och filantrop) samt Barbie Ferreira (modell & skådespelare), Hailey Bieber (modell) och Peggy Gou (DJ & producent).
“A badge of youthful rebellion, a staple of casual style, a canvas for creative self-expression – the 501® Original is all things to all people. But most of all, it is a catalyst that changed the way we think about clothes. It helped us understand that a single item could be the launchpad for a person’s signature style. For the last 150 years people have found countless ways to make the Levi’s® 501® their own. A true testament to timelessness, the 501® transcends trends, and proves that genuine craftsmanship never goes out of style.”
Se bilder nedan och läs mer info om kampanjen via Levis.com
Visa detta inlägg på Instagram