Med en mobil-app kan Hultsfredbesökare i år förgylla sina festivalupplevelser genom att utföra festivalrelaterade utmaningar och därmed vinna exklusiva priser
Konceptet kretsar kring smartphone-appen Red Bull Wristband i vilken festivalbesökarna tävlar om unika priser som vinns efter att olika utmaningar genomförts. Grundpoäng erhålls genom att festivalbesökarna går på så många konserter som möjligt, varpå man klättrar i poänglistan och låser upp nya prisnivåer i appen. Ju fler poäng, desto finare priser. Allt från VIP-områdesentré till en helt egen festivalbutler eller möten med kända artister. För att samla ytterligare poäng och därmed tävla om att få se konserter uppe från scen finns ett antal extrautmaningar samlade i appen. Festivalbesökarna kan bland annat samla fler poäng genom att hitta och fota artist-look-a-likes, starta vågen i publiken eller hitta en annan festivalbesökare med samma band-tshirt.
Red Bull Wristband uppgraderar Hultsfredbesökarnas helg genom att omvandla den energi som de investerar i sina festivalupplevelser till unika belöningar och priser. Konceptet är ett internationellt samarbete mellan FKP Scorpio och Red Bull vilket genomförs för första gången under helgens Hultsfredsfestival på Stoxa.
Appen kräver ingen mobiltäckning
Genom ny teknologi sänder Hultfredsfestivalens samtliga scener ut speciella ljudvågor och appen kan därmed, helt utan mobiltäckning, tagga och tracka vilka scener och artister som de tävlande i Red Bull Wristband har besökt.
När konserter är besökta och utmaningar är genomförda i appen, beger sig festivalbesökaren till Red Bull Wristband Tower på festivalområdet och registrerar sina poäng.
Informationsfilm och nedladdning Red Bull Wristband-appen:
www.redbullwristband.com/sv