Det står nu klart att den 37:e upplagan av Grammis äger rum torsdagen den 6:e februari 2020 på Annexet. Syftet är att uppmärksamma och premiera Sveriges främsta artister, musiker, producenter och kreatörer. Samtidigt återskapas förra årets framgångsrika koncept med sittande middag, prisutdelning och liveframträdanden.
Välrenommerade producenten Ulrica Örn från produktionsbolaget Pick a Doll Productions får även detta år uppdraget att producera galan. För Grammis grafiska profil och designkoncept står design- och reklambyrån WDW Creative. Förnyat förtroende att hantera all kommunikation för årets gala får Patriksson, ett arbete som även i år inkluderar produktion av Grammis efterfest.
”Det är med stor ära och stolthet vi åtar oss uppdraget att tillsammans med Ifpi Sverige skapa medvetenhet kring landets viktigaste musikpris. Med ett starkt upparbetat team fortsätter vi att förädla och stärka Grammis och bidra till att ge vår blomstrande musikbransch det utrymme den förtjänar”,säger Hanna Renlund Westerberg, VD Patriksson.
Idag öppnar anmälan till Grammis och som sedan stänger den 15:e november. Anmälan sker via den nya plattformen som tagits fram https://portal.grammis.se.
Ansökan till stipendiet ”Årets Hållbara Artist” öppnar samtidigt på hemsidan: http://hallbarartist.se.
Tillkännagivande av de nominerade artisterna sker under en presskonferens den 12:e december.
Foto: Grammis/www.grammis.se