”…if you take the “Beats by Dre” logo and remove the “S,” you get…”

Stjärnproducenten och hiphopartisten Dr. Dre är den profil som fått mest uppmärksamhet i samband med premiären av filmen om N.W.A. Blickarna har riktats mot Dre sedan två kvinnor han haft relation med under tidigt 90-tal valt att prata om den behandling de fått av honom. Senast i förra veckan bad superproducenten om ursäkt till ”kvinnorna han sårat”.

Nu svarar båda kvinnorna på Dr. Dre’s ursäkt och menar på att det endast är ”damage control” och inte uppriktigt. I en intervju med BBC svarade hans ex Michel’le på ursäkten:

“I didn’t ask for a public apology and I think if he is going to apologize he should do it individually. To just group us like we are nothing and nobody – I just don’t think it’s sincere, treat us like we have names. He’s selling a movie. I just think its good PR at the moment.”

Även Dee Barnes, som senast i förra veckan skrev ett utdrag och kritiserade utelämnandet av en misshandelsscen i filmen, verkar inte se ursäkten som helt uppriktig:

“Is this is a PR move by Universal, which released Straight Outta Compton? After all, the film just crossed the $100 million mark its second weekend in theaters. Is it damage control by Apple, which can no longer ignore that if you take the “Beats by Dre” logo and remove the “S,” you get a double entendre describing several woman he just apologized to? Is Dre himself really remorseful or just saving face? To me, the answers to these questions matter less than the fact that Dre stepped up and performed his social responsibility by finally taking accountability for his actions. Who cares why he apologized? The point is that he did.”

“Straight Outta Compton” har premiär på svenska biografer 11:e september.

// Leah Deriba

66d01cb38c4c785688070d02